Про особливості проведення вступної кампанії в Національному авіаційному університеті у цьому році розповідає відповідальний секретар приймальної комісії Олег Ткаліч.
Цього року Міністерство освіти своїм наказом зробило обов’язковою для всіх ВНЗ вимогу щодо створення місць для подачі заяв абітурієнтів та консультаційних центрів. Прецедент створення такого місця минулого року був втілений на базі НАУ, і цю форму роботи відразу підтримало багато ВНЗ. До речі, консультаційний центр працює в універси- теті вже протягом десяти років. Вступники отримують вичерпну інформацію щодо вимог та правил прийому до НАУ, а також спеціальностей та спеціалізацій, за якими проводиться підготовка. Докладнішу інформацію вони можуть отримати на сайтах кафедр або у представників кафедр. Телефони зазначені як у довіднику НАУ, так і на сайтах ка- федр. Минулого року було запроваджено, а цьогоріч проводиться робота консультаційного центру та секретаріату приймальної комісії в соціальних мережах та на сайті університету. Тому найактуальніші для вступників запитання вони можуть ставити по телефону, електронній пошті та в соціальних мережах Фейсбук, Абітурієнт НАУ – 2017.
Цього року єдина державна електронна база стала насправді державною. Зараз триває розробка модулів вступної кампанії і наповнення конкурсних пропозицій. Для того, щоб наші вступники мали переваги перед вступниками до інших ВНЗ, університет закупив систему «Абітурієнт». Вона дозволяє накопичувати та зберігати дані про вступників та конвертувати їх до єдиної державної електронної бази з питань освіти, а також навпаки. Перевагою цього програмного засобу є те, що вступник може віддалено заповнити електронну форму заяви, після цього – прийти до приймальної комісії з документами, оператор перевірить правильність заповнення електронної форми, роздрукує і надасть її абітурієнтові. Таким чином ми зменшуємо кількість членів відбіркових комісій, а також надаємо вступникові можли вість раціональніше використовувати свій час. Вдалим є і місце створення електронних кабінетів – читальний зал нашої науково-технічної бібліотеки. У комфортних умовах абітурієнти можуть зареєструвати власні електронні кабінети. А батьки тут можуть отримати інформацію про університет, консультацію та перепочити. Туди також залучені працівники кафедр для здійснення профорієнтаційної роботи.
Цього року трохи зсувається подання документів на магістратуру. Воно, згідно з вимогою Міністерства освіти, також розпочнеться 12 липня. На жаль, у зв’язку з цим абітурієнти матимуть певні матеріальні втрати, бо їм треба буде їхати додому, потім знову повертатися, подавати заяви... І тут нам знову допо- може автоматизована система «Абітурієнт». Адже вступник після 12 липня зможе заповнити електронну форму заяви на сайті, а вже у день консультації роздруковану заяву подати до відбіркової комісії.
Цього року було прийняте рішення проводити вступну кампанію в два етапи. Перший етап розпочинається з 25 по 30 липня,другий етап–з 2 по 7 серпня. Це зроблено з тією метою, щоб вступники, які проходять навчання за програмою підготовки офіцерів запасу і перебувають у військових частинах, могли подати документи до університету та скласти вступні іспити.
Відзначу, що інформацію щодо вступу на магістратуру слід шукати на кафедрах, оскільки програми та рейтинги творчих і професійних досягнень вступників знаходяться саме там.
Відзначу також, що розроблений цього року секретаріатом приймальної комісії графік вступних іспитів став більш компактним і дозволяє бачити картину по всьому університету.
Підкреслю також, що з цього року абітурієнт може вступати на дві денні форми навчання, денну-заочну або заочну-заочну. Зараз іще не вирішене питання перепідготовки фахівців, мабуть, тому дозволено навчатися на двох формах навчання.
МИХАЙЛО КРИШЕНЬ


Національний авіаційний університет – один із провідних ВНЗ України, який здійснює підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації бакалаврів та магістрів.
Комерційна авіація є однією з найскладніших і одночасно – найцікавіших галузей сучасної еко- номіки. Екологічні проблеми, фінансові кризи, прояви тероризму, висока вартість літаків, унікаль- ність обладнання та програмного забезпечення формують жорсткі вимоги щодо професіоналізму персоналу авіапідприємств.
Містобудування, архітектура, будівництво, дизайн інтер’єрів та промисловий дизайн є одними з найбільш актуальних та важли- вих складових комфортного існування, плідної праці, повноцінного відпочинку, благоустрою та територіального розвитку людства. До вирішення саме цих питань готують слухачів Навчально-наукового інституту аеропортів.
Всесвітньо відомий паризький авіасалон «Ле Бурже» нараховує вже понад сто років історії. Він проводиться раз на два роки, і це найбільш масштабний, престижний і... напевно, найбільш романтичний з усіх подібних заходів у світі! Бо авіасалон «Ле Бурже» – це не тільки Мекка авіабудівництва та потужний PR-захід, а і можливість заглянути за обрій майбутнього та побачити авіацію дня завтрашнього.
Вперше виставка літаків у паризькому передмісті Ле Бурже відбулася в рамках автосалону в 1909 році. СРСР взяв участь у паризькому авіасалоні в 1936 році, коли представляли пасажирський літак АНТ-35. Починаючи з 1957 року, СРСР, а з 1993 року – Україна є постійним учасником «Ле Бурже». Авіаса- лон цього року став 52-м. Він зібрав ком- панії авіаційної галузі з 43 країн. До речі, Україна – чи не єдина держава, яка регу- лярно презентує на виставці свої новинки.
«Талановиті українські студенти приїхали на авіафорум «Ле Бурже» до Парижа для того, щоби подивитися, чим живе сучасна авіація, і з оптимізмом дивитися у майбутнє. Ці молоді хлопці та дівчата повернуться додому і побудують літаки набагато кращі, аніж ми бачили тут, я в цьому впевнений», – зазначив у вітальному слові президент фонду. До речі, цього року на авіашоу побувало 20 студентів НАУ в рамках даного проекту.
Луговий. – Реакція військових пілотів з інших країн на нас неординарна. Їм кортіло підійти до нас, поспілкуватися, помінятися шевронами. Так, командир американського транспортного гелікоптераСН-47 Chinook повісив собі український шеврон".
Національний авіаційний університет розпочав підготовку фахівців юридичного спрямування в 2000 році, коли за ініціативи керівників підприємств і установ авіатранспортної галузі тут було відкрито спеціальність «Правознавство».