Про особливості проведення вступної кампанії в Національному авіаційному університеті у цьому році розповідає відповідальний секретар приймальної комісії Олег Ткаліч.
Цього року Міністерство освіти своїм наказом зробило обов’язковою для всіх ВНЗ вимогу щодо створення місць для подачі заяв абітурієнтів та консультаційних центрів. Прецедент створення такого місця минулого року був втілений на базі НАУ, і цю форму роботи відразу підтримало багато ВНЗ. До речі, консультаційний центр працює в універси- теті вже протягом десяти років. Вступники отримують вичерпну інформацію щодо вимог та правил прийому до НАУ, а також спеціальностей та спеціалізацій, за якими проводиться підготовка. Докладнішу інформацію вони можуть отримати на сайтах кафедр або у представників кафедр. Телефони зазначені як у довіднику НАУ, так і на сайтах ка- федр. Минулого року було запроваджено, а цьогоріч проводиться робота консультаційного центру та секретаріату приймальної комісії в соціальних мережах та на сайті університету. Тому найактуальніші для вступників запитання вони можуть ставити по телефону, електронній пошті та в соціальних мережах Фейсбук, Абітурієнт НАУ – 2017.
Цього року єдина державна електронна база стала насправді державною. Зараз триває розробка модулів вступної кампанії і наповнення конкурсних пропозицій. Для того, щоб наші вступники мали переваги перед вступниками до інших ВНЗ, університет закупив систему «Абітурієнт». Вона дозволяє накопичувати та зберігати дані про вступників та конвертувати їх до єдиної державної електронної бази з питань освіти, а також навпаки. Перевагою цього програмного засобу є те, що вступник може віддалено заповнити електронну форму заяви, після цього – прийти до приймальної комісії з документами, оператор перевірить правильність заповнення електронної форми, роздрукує і надасть її абітурієнтові. Таким чином ми зменшуємо кількість членів відбіркових комісій, а також надаємо вступникові можли вість раціональніше використовувати свій час. Вдалим є і місце створення електронних кабінетів – читальний зал нашої науково-технічної бібліотеки. У комфортних умовах абітурієнти можуть зареєструвати власні електронні кабінети. А батьки тут можуть отримати інформацію про університет, консультацію та перепочити. Туди також залучені працівники кафедр для здійснення профорієнтаційної роботи.
Цього року трохи зсувається подання документів на магістратуру. Воно, згідно з вимогою Міністерства освіти, також розпочнеться 12 липня. На жаль, у зв’язку з цим абітурієнти матимуть певні матеріальні втрати, бо їм треба буде їхати додому, потім знову повертатися, подавати заяви... І тут нам знову допо- може автоматизована система «Абітурієнт». Адже вступник після 12 липня зможе заповнити електронну форму заяви на сайті, а вже у день консультації роздруковану заяву подати до відбіркової комісії.
Цього року було прийняте рішення проводити вступну кампанію в два етапи. Перший етап розпочинається з 25 по 30 липня,другий етап–з 2 по 7 серпня. Це зроблено з тією метою, щоб вступники, які проходять навчання за програмою підготовки офіцерів запасу і перебувають у військових частинах, могли подати документи до університету та скласти вступні іспити.
Відзначу, що інформацію щодо вступу на магістратуру слід шукати на кафедрах, оскільки програми та рейтинги творчих і професійних досягнень вступників знаходяться саме там.
Відзначу також, що розроблений цього року секретаріатом приймальної комісії графік вступних іспитів став більш компактним і дозволяє бачити картину по всьому університету.
Підкреслю також, що з цього року абітурієнт може вступати на дві денні форми навчання, денну-заочну або заочну-заочну. Зараз іще не вирішене питання перепідготовки фахівців, мабуть, тому дозволено навчатися на двох формах навчання.
МИХАЙЛО КРИШЕНЬ