Студентське проектно-конструкторське бюро кафедри технологій аеропортів і Студентське наукове товариство кафедри механіки НН АКІ НАУ – це творчий колектив однодумців, які своїм основним завданням вважають впровадження новітніх наукових розробок у сфері інноваційних композитних матеріалів у царині технологій аеропортів і, як відповідь на виклики часу, – у технологіях спеціального призначення. Тут проводяться найсучасніші наукові дослідження, розробляються унікальні установки, освоюється складна техніка.
Що характерно, подібні матерії цікавлять не лише хлопців – у колектив органічно вписується і прекрасна стать. Тому з певністю можна сказати, що наші дівчата – досконалі. І сьогодні вони поділяться результатами своєї роботи з «Авіатором».
ВАСИЛИНА ГОРДИНЯК,студентка 4-го курсу ФЛА АКІ НАУ:
«Саме робота під керівництвом завідувача кафедри механіки, д. т. н., професора, заслуженого діяча науки і техніки України В’ячеслава Астаніна, завідувача кафедри технологій аеропортів, д. т. н., професора Олександра Тамаргазіна і доцента кафедри механіки, к. т. н. Ганни Щегель формує з нас спеціалістів найвищого ґатунку. Мало кому зі студенток нашого університету випадає нагода розігнати ударник в унікальній термогазобалістичній установці до космічної швидкості і дослідити, як він руйнує найміцнішу кевларову броню. На такій швидкості він може пробити найсучасніший танк вздовж, а коли поперек, то два – вибір за мною. Бо наші викладачі нам довіряють».
КАТЕРИНА СЕМЕНЧЕНКО,студентка 5-го курсу ФЛА АКІ НАУ:
«Я зі своїми товаришами працюю над проблемами технологій обслуговування та ремонту пружних елементів підвіски спецмашин аеропортів. Метою нашої роботи було створення системи відновлення листових ресор спецмашин аеропортів і військової техніки без демонтажу їх з базового шасі, яка в реальних умовах довела свою життєздатність.
До керівництва нашого університету звернулися представники Збройних сил України, і на їх прохання в якості базового автомобіля був обраний бро- нетранспортер англійського виробництва Saxon, який експлуатується у лавах нашої армії . Наші наукові дослідження дозволили вирішити проблему відновлення ресор для цієї машини, тож наші воїни можуть бути впевнені в її надійності, і ми пишаємося цим. Крім того, хочу додати, що я мала змогу навіть опанувати керування згаданим бронетранспортером. З гордістю заявляю, що я перша студентка НАУ, яка керувала такою технікою, і командир цього британського броньованого дива з ресорами НАУ запевнив мене, що я чудовий механік - водій, і після закінчення магістратури нашого університету він радо запросить мене у свій екіпаж».
ВІКТОРІЯ ПРИНЦ,студентка 3-го курсу АКІ НАУ, сту- дентка 5-го курсу ФЛА АКІ НАУ:
«Ми з колегами запропонували і розробили оригінальну концепцію системи протекторного захисту паливних баків спецмашин аеропортів і військо- вої техніки як єдиної системи. Нам вдалося спроектувати і виготовити унікальний випробувальний стенд і, провівши експериментальні дослідження, довести перспективність запропонованої системи захисту паливних баків спіненим поліпропіленом. Лише уявіть собі: куля або осколок пробиває паливний бак автомобіля, а паливо не витікає і не горить! Перевірено в АТО!»
АННА КАЗАКОВА